Přípravná třída
Obecná charakteristika přípravné třídy
Třída byla zřízena podle pokynu zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (Školský zákon), ve znění pozdějším předpisů, dne 1. 9. 2010 na základě rozhodnutí Magistrátu města Ústí nad Labem a rozhodnutím ředitele školy.
Komu je určena přípravná třída
Zákon č.561/2004Sb., školský zákon
§47 Přípravné třídy základní školy
Děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj, přednostně děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky.
V souladu s § 47 odst. 2 školského zákona rozhodne ředitel základní školy o zařazení dítěte do přípravné třídy na základě písemné žádosti zákonného zástupce dítěte a na základě písemného doporučení školského poradenského zařízení.
Kritéria přijetí do přípravné třídy pro školní rok 2022/2023
1. Dítě s povoleným odkladem povinné školní docházky s trvalým pobytem v obvodu základní školy.
2. Dítě s povoleným odkladem povinné školní docházky s trvalým pobytem na území Ústí nad Labem z jiného školského obvodu.
3. Dítě v posledním roce před zahájením povinné školní docházky s trvalým pobytem v obvodu základní školy.
4. Dítě v posledním roce před zahájením povinné školní docházky s trvalým pobytem na území Ústí nad Labem z jiného školského obvodu.
V případě, že počet dětí splňujících dané kritérium přesáhne kapacitu přípravné třídy, bude pořadí stanoveno losem.
Žádosti k přijetí do přípravné třídy s požadovanou dokumentací se budou přijímat ode dne zápisu k povinné školní docházce.
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání - Modrá škola
ROZVRH DNE
Hodiny | Činnosti, aktivita |
6:00 - 8:15 | Družina |
8:15 - 8:30 | Scházení dětí |
8:30 - 9:15 |
komunikativní kruh, ranní pozdravení, písnička, kalendář přírody |
9:15 - 9:35 |
relaxace, svačina, hygiena |
9:35 - 10:10 | 2. činnosti: matematické představy, rozumová výchova, jazyková výchova, výtvarná, hudební a pracovní výchova |
10:10 - 10:30 | relaxace, pitný režim |
10:30 - 11:10 |
3. činnosti: literární výchova, dramatizace pohádek, individuální činnost, hry |
11:10 - 11:20 |
příprava na pobyt venku, pobyt venku – pozorování přírody, využití průlezek, školní zahrady, návštěva knihovny, zverimexu apod. |
2x týdně návštěva tělocvičny
Řízené činnosti se střídají s relaxací a neřízenou hrou.
Veškeré pracovní listy jsou zařazovány pravidelně do desek a kdykoliv k nahlédnutí.
Konzultace s učitelkou kdykoliv před nebo po vyučování.
Do vzdělávání jsou zařazeny tematické dny:
- Kuchyňský den
- Čertí rej
- Vánoční besídka pro rodiče
- Autoškola
- Karneval
- Čarodějnický rej
- Návštěvy knihovny
- Den matek s rodiči
- Výlety po Ústí n. L. - ZOO, Větruše, atd.
Témata:
Září
Krteček jde do školy
Podtémata
- Naše školička – orientovat se ve škole, v novém prostředí, navazování kontaktů
- Kamarádi – přizpůsobit se, spolupracovat
- Moje rodina – osvojit si elementární poznatky o rodině
- Moje město – seznamovat se se svým městem
Říjen
Zajíček maluje podzim
Podtémata
- Na poli – rozvíjet a užívat všechny smysly
- Na zahradě – pochopit význam vitamínů v ovoci a zelenině
- V lese – překonávat různé překážky
- Barevný podzim – poznávat zákl. barvy a jejich odstíny
Listopad
Doktor Bolíto léčí
Podtémata
- Moje tělo – uvědomovat si vlastní tělo, osvojit si poznatky o těle
- Moje zdraví – probudit zájem o péči o své zdraví
- Počasí – chápat změny v přírodě na základě pozorování
- Oblékání – umět se oblékat vzhledem k ročnímu období a momentálnímu počasí
Prosinec
Z pohádky do pohádky
Podtémata
- Mikuláš – rozvíjet pohyb podle hudby, taneční krok
- Pohádky – procvičovat smysl pro dramatizaci, objevování pohádkových postav
- Vánoce – projevovat radost z možnosti obdarovat své blízké
Leden
Sněhuláček jede na hory
Podtémata
- Paní zima – rozvíjet pohybovou obratnost
- Zimní radovánky – zvládnout základní pohybové dovednosti
- Zimní hry a sporty – posilovat sebevědomí, radost ze zvládnuté činnosti
- Dopravní prostředky – uvědomovat si význam ukázněného jednání podle pravidel
Únor
Kašpárek připravuje karneval
Podtémata
- Náš den – formulovat otázky a odpovídat se správnou výslovností
- Předměty denní potřeby – obhájit svůj názor, přijmout jiný názor
- Masopust – rozvíjet kulturní společenské postoje
- Povolání – používat v řečovém projevu všechny druhy slov, výslovnost
Březen
Víla Amálka vítá jaro
Podtémata
- Jaro se probouzí – rozvíjet pohybové schopnosti s hudbou
- Jarní zahrada – objevovat úlohu člověka v péči o jarní přírodu
- Kniha – rozvíjet zájem o psanou podobu jazyka
- Velikonoce – seznámit se s lidovými tradicemi
Duben
Medvídek má rád zvířátka
Podtémata
- Domácí zvířátka – rozvíjet paměť při vyhledávání mláďátek
- Zvířata ve volné přírodě – procvičovat pozornost při práci s obrázky
- Zvířata v ZOO – seznámit se s exotickými zvířaty
- Ptáčci – učit se spolupracovat s ostatními
Květen
Rozkvetlá louka na zámku
Podtémata
- U nás doma – objevovat pevnost citových vazeb ke všem členům v rodině
- Moje maminka – objevovat citové vztahy k mamince
- Živá a neživá příroda – rozvíjet kultivovaný pohyb
- Naše zahrádka – upevňovat pocit sounáležitosti s přírodou
Červen
Neználek objevuje svět
Podtémata
- Den dětí – osvojovat si vztah ke všem dětem na planetě Zemi
- Naše planeta – objevovat krásy země, svého okolí a života na planetě zemi
- U vody – seznamovat se s významem vody pro život člověka
- Jedeme na výlet – umět řešit problémy, úkoly a situace, vymýšlet nápady
V přípravné třídě je kladen důraz na rozvoj samostatnosti, rozvoj tvořivosti a je respektována individualita dítěte. Děti pracují ve skupinkách, frontálně i individuálně. Preferovány jsou hravé a tvořivé činnosti. Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích v průběhu celého dne.
Oblasti a jejich cíle:
- Dítě a jeho tělo
- Dítě a jeho psychika
- Dítě a ten druhý
- Dítě a společnost
Co jsme letos udělali: